lördag 22 december 2018

God Jul och Gott Nytt År

...till alla bloggbesökare
Drömmar om en vit jul. Så här fint såg det dock inte ut på Stora Norregatan i Simrishamn förra julen - bilden är från den 28 februari 2018, men då blev det en hel del vinterväder...

När jag tittar tillbaka på mina bilder ser jag att det kom lite snö redan den 10 december 2017 - dock mest som ett vackert vitt puder och det blev inte långvarigt...

Under mellandagarna gav jag mig ut på en kustvandring från Vitemölla till Haväng i solsken och barmark - bilderna hittar du här: Mellandagsvandring till Haväng.

Söndag 21 januari 2018 vaknade vi upp till en dag med snö och solsken - se bildreportaget här:
Simrishamn i vinterskrud. Tyvärr varade inte heller det så länge...

Det var i slutet av februari som den slog till, The Beast from the East, som den kallades. Se bilderna här: Isbilderna från Simrishamn.

Snön stannade kvar och jag passade på att göra en utflykt till Brösarp...

...där det blev byavandring...

...och en tur upp på Brösarps norra backar - alla bilderna kan du hitta här:
Brösarp mitt i naturen.

Utsikterna till en vit jul, åtminstone en vit julafton, verkar finnas i vissa delar av Skåne den här gången. Oavsett hur det blir med det så önskar jag alla besökare av Skånska Resor en God Jul och ett Gott Nytt År. På återseende 2019. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar