måndag 11 juni 2018

I skuggan under ett träd

...en plats för svalka och frid
Efter allt solbadande har jag dragit mig in i skuggan...

Det är inte många meter ner till vattnet och från havet kommer en lagom svalkande vind...

Utsikten är dejlig och fridfull...

...och endast gråtruten håller mig sällskap (Hur vet man att det är en gråtrut - jo, det ser man på den röda fläcken på näbben)…

Jag gör små utflykter från min plats under trädet - först tar jag en bild på blålucern...

...sen tittar jag på ståtlig och klart lysande blåeld...

I ett fuktigt parti växer den fantastiska ängsullen...

...som på engelska heter cottongrass, bomullsgräs...

Nästan trolska växter - här kan man få för sig att det är några väsen som dansar...

Sommaren och värmen...

Jag återvänder till skuggan...

...och den fridfulla utsikten...

En och annan segelbåt passerar...

Jag ser dem från min plats - mellan några stenar växer de...

Av informationstavlan vid ingången i hagen förstår jag att det handlar om klöverärt...

Nu stannar jag i skuggan - jag har kaffe på termos, en god bok att läsa och en avkopplande utsikt...

Bilderna från en utflykt till Simris strandäng söndag 10 juni 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar