lördag 28 juli 2018

I väntan på blodmånen

...vid Österlens stränder
När jag anländer till stranden vid Simris strandäng vid niotiden gör den nedgående solen sig fortfarande påmind med belysning av moln i väster...

Strandängen breder ut sig mot det lilla fiskeläget Brantevik i söder...

Kossorna äter fortfarande kvällsmat, obekymrade om månens gång...

Tänk om månen ville gå upp fullt synlig över vattenkanten i sydöst...

Vilken härlig bild det kunde bli när den stiger över kanten...

Men ingen måne syns till och tiden går...

Brantevik på väg in i dunklet...

...och nu har de tänt ljusen...

Jag cyklar hemåt längs havet - i väster snurrar vindkraftverken...

Men så, när jag passerar stranden vid Simrislund, tycker jag mig skymta något...

För en liten stund lättar molnskärmen och jag tycker mig ana...

Bakom molnslöjan kan jag zooma in något...

...den blodröda månen gömmer sig där...

Nåväl, man får nöja sig med detta - och en skön tur i sommarnatten...

Bilder från jakten på blodmånen fredag 27 juli 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar