tisdag 17 juli 2018

Coast Guard vid strandäng

...bevakning i hettan
Coast Guard glider långsamt in i solens hetta...

...passerar ljudlöst på silverhavet...

...försvinner bort i fjärran...

Kossorna bevakar ängen och håller den öppen och fin...

Den gamle vid havet - kanske han också håller koll, men på vad?...

Måsarna har koll på sitt...

Vad har jag koll på? Segelbåt dyker upp...

Jag har koll på skuggan under trädet...

Jag räknar segel...

Jag ser dem redan på håll...

...och jag kan zooma in dem långt borta...

...sen fångar jag dem när de minst anar det...

En liten expedition ut i hettans landskap...

Det fläktar bäst nära vattnet...

Det där ser ut som en människoskapad kåse…

Mitt träd med den förnämliga skuggan...

Vresrosorna verkar oberörda...

...andra är hårt märkta av torkan...

Låt se på andra sidan...

Grönare vid kärret...

Här är fortfarande blött i marken...

Där har vi ju de där, som jag hittade ett namn på...hm, jo, strätta var det (släkt med kvanne)…

Böljeslagsmärkena har funnits i femhundra miljoner år...

De klarar sig nog...

...men vem har koll på det extrema vädret (och vem sätter stopp innan det är försent)?

Bilderna från en bevakning av Simris strandäng söndag 15 juli 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar