tisdag 18 juni 2019

Tjörnedala Art Walk

...konsten i naturen
En promenad längs stranden i det lilla sköna strövområdet...

Jag kommer uppifrån kullarna vid Baskemölla...

...ner till stranden där nyponrosorna blommar...

Vid badplatsen blickar jag söderut mot hamnen i det lilla fiskeläget...

...och norrut mot Stenshuvud...

Jag följer stranden norrut...

...och vid den lilla bäcken...

...styr jag stegen in genom grönskan...

...till ängarna i Tjörnedala strövområde...

Jag dröjer gärna vid den karga och vackra stranden...

...och drar sen vidare...

...genom speciella sumpskogen...

Snart kan man blicka ut mot sandstrand och i bakgrunden jätten Stens Ho...

Just här, vid den gamla ålaboden...

...begrundar jag den första konstinstallationen, kallad Minnesmärke...

Själv försöker jag hitta en konstnärlig vinkel på Stenshuvud...

...eller den kanske?

Eller bara rätt upp och ner - hur som helst, berget ser grönt och fint ut och längst ut ser man även den lilla vita fyren...

På vägen tillbaka försjunker jag i nyponrosor...

...och klippformationer

Vid den lilla ängen hittar jag...

...konstverket Holkträdet...

...och det konstverk som bär namnet Skydd (första gången jag såg det hajade jag till och trodde det var ett verkligt barn som gått vilse)...

Stigen tillbaka mot Baskemölla...

...där jag slår mig ner och begrundar tillvaron och njuter av vyerna...

Bilderna från en promenad i Tjörnedala strövområde söndag 16 juni 2019 (det finns fler konstverk än de jag visar på bild ovan)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar