måndag 24 juni 2019

Dessa fantastiska strandängar

...in i Skansens naturreservat
Ständigt nya upplevelser och upptäckter...

Egentligen hade jag bara tänkt sitta en stund vid stranden av Skansens naturreservat, titta på havet och segelbåtarna och meditera stillsamt över tillvaron...

Någonting lockade in mig på ängarna...

Kanske var det först de blommande nyponrosorna...

...sen fick jag alltmera upp ögonen...

...för de fantastiska färgkombinationer...

...som skapats av den vita hallastenen och den karga växtlighetens gula och röda nyanser...

En av de växter som står för de rödaktiga inslagen...

Se denna färgskala löpa ut mot det glittrande vattnet...

Berusningen över upptäckten...

Ögonblick att ta tillvara...

Långsamt återvänder jag till stranden...

...och känner mig väl till mods när jag lämnar...

Bilderna från liten vandring i Skansens naturreservat i södra Simrishamn 19 juni 2019

Se också Skånska Resor: Hagarna vid havet




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar