torsdag 1 mars 2018

Bäckhalladalen i vinterdvala

...en meditationspromenad
Här finns en liten smal port in till Lugnets Rike...

Jag anar det redan när jag träder in i den vintergröna Bäckhalladalen...

...spänningarna släpper...

...medan jag tar in den rofyllda omgivningen...

Här kan man bara vara...

...och känna sig som en del av det ursprungliga...

Här sover naturen sin vintersömn...

...under täcke av mossor och lavar...

Snart ska uppvaknandet förvandla stigen till en grön tunnel...

Jag vilar i vaket tillstånd...

Vägen leder till den inre friden...

Här är lugnet...

I mittens glänta råder också friden...

...och vinterns dova färger utstrålar budskap om lugn och förtröstan...

Nu ser man sådant som annars döljs av grönskan...

Stigen leder uppför trappan...

...förbi en liten granskog...

...och mynnar ut i gläntan i Bäckhalladalens hjärta...

...som markerar att jag nått fram till mitt inre lugn

Nu går färden tillbaka ut till vardagen genom den lilla ravinen...

...där klippblocken står väktare längs vägen

Ut ur lilla dalen...

...förbi stenbrottet...

När jag kommer ner från höjden ser jag att små hästar fortfarande går ute på bete...

Bilderna från ett besök i Bäckhalladalen i mitten av februari 2018. Promenaden sträckte sig längs den markerade slinga som är drygt två kilometer lång.


Bloggar om vinter, natur,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar