lördag 2 maj 2020

Beijers park i bokarnas grönska

...sköna maj på väg mot sommar
Första maj i Beijers park - promenadstigarna bäddas allt mera in i bokarnas grönska...

När jag kommer fram till parken är det fortfarande mulet, men jag noterar den grönska som ökat dag för dag...

Tallarna är inte längre ensamma med gröna kronor bland träden...

Nu är det den skånska bokskogens skira grönska som tar över...

Det är nåt speciellt och befriande med det som händer nu...

Vi mår bra i det ombonade gröna - vårt urhem, rotat i generna...

Att kika ut ur skogen mot en öppen glänta...

...det väcker indianen i mitt inre...

Det är skönt att vi har denna lilla park i vår närhet...

...och se - nu kommer en solstråle...

...himlen öppnar sig över vår park...

Att se solljuset silas genom bokarnas skira grönska...

...är något av det bästa...

...som naturen har att bjuda på...

Man är lyckligt lottad som får uppleva detta ännu en gång...

In bland träden...

Indianen har vaknat...

Nej, jag ska inte jaga fågel...

...bara njuta av detta...

...som blir vackrare...

...för varje dag som går...

Kanadagässen rör sig majestätiskt...

Dammens värld...

...har sin egen ordning...

...vi möter den med respekt och den ger oss skönhet tillbaka...

När jag vänder mig om ser jag att även ekarna börjat grönska så försiktigt...

Dammen från ovan...

En och annan fika lär det kunna bli på denna sköna plats...

...tänker jag när jag drar mig hemåt...

Bilderna från en promenad i Beijers park Första maj 2020


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar