torsdag 14 mars 2019

Strandäng i tidig vår

...på återseende efter vintermörker

Senast jag var här var en av brittsommarens sista dagar i oktober - då lyste nyponrosor och strandråg fortfarande med sina färger...

Nu lyser andra blommor här...

Det är den 23 februari 2019 och meteorologerna har förklarat att våren har anlänt...

Jag går en sväng till andra änden av strandängen...

Böljeslagsmärken från en ofattbar urtid...

I eftermiddagens låga sol framträder sällsamma färger...

Jag förlorar mig raskt in i klippstrandens färgskala...

En kort stund får jag en vision av varmare vårdagar som komma skall...

I den nedåtgående solens förtrollning inbillar jag mig en sekund att det har blivit sommarkväll...

Hur som helst, det är skönt här i denna stund...

Stenarna och vattnet...

Klippan i universum...

Ingen rädder för vågen här...

Stillhetens speglingar...

Allt är sig likt och ständigt olikt vid ensamma trädet...

Bilderna från en liten vandring vid Simris strandängar 23 februari 2019



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar