fredag 19 oktober 2018

Höst i Bäckhalladal

...med förföriska färger
Dagens sista solstrålar förstärker den höstliga prakten i Bäckhalladalens naturreservat...

Jag rör mig genom en skog med förtrollande färger...

...över uråldriga stengärdsgårdar...

...ut på ängarna i väster...

...där dagens sista solstrålar synliggör den flammande härligheten...

Vy mot skogsbrynet i öster...

Jag fångas av alla höstliga färgnyanser som går så väl ihop...

...medan jag rör mig längre ut på ängarna...

...och stannar vid detta ensamma träd...

...för att följa solens fall och kvällsrodnadens utbredning...

Solklotet på väg under kanten...

Hela naturen väntar...

Solen sjunker - man kan nästan se hur det sker...

Bara en liten solglimt återstår...

Nu har den gömt sig där bakom, men förgyller himlen...

I öster har istället månen gått upp...

I väster glöder solen där bakom...

Skuggorna faller över Bäckhalladalen…

Snart vaknar skogsrået och andra hemlighetsfulla väsen...

Jag styr stegen genom skogen ut ur dalen...

Bilderna från en vandring i Bäckhalladalen torsdag 18 oktober 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar