torsdag 18 oktober 2018

Betraktelser i solnedgång

...historiens vingesus i kvällning
Den stora bronsåldershögen Kvejsahöj avtecknar sig mot den nedgående solens ljus...

På min kvällstur har jag lämnat staden och tittar nu tillbaka på min väg genom det höstliga landskapet...

Staden i öster är ännu svagt belyst av den sjunkande solen...

När jag passerat byn Gröstorp är solen på väg ned bakom backarna i väster...

Uppe på höjden står den tretusen år gamla bronsåldersgraven Kvejsahöj…

...som kommer till sin rätt här...

...med sin bevarade idealiska form...

I väster förstärks kontrasterna...

Vägen mot Gröstorp i norr...

Simrishamn i öster...

I väster har det börjat glöda...

Gamla Rikstolvan leder västerut...

Pågatåget är också på väg västerut...

...men jag är kvar och betraktar den glödande himlen...

Bilderna från en kvällsvandring onsdag 17 oktober 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar