måndag 22 juni 2020

Beijers park en grå söndag

...med färgrika inslag
I sommarens grönska kring dammen...

Vi tar det från början - en vy som jag gillar när jag kommer in i parken...

På söndagspromenad...

Under de höga bokarna infinner sig lugnet...

Vy in mot parkens centrum...

Sommaren på sin höjdpunkt, fast den har bara börjat...

Sommargräs...

Dungen med svarttallar är speciell...

Rejäla barr och nya kottar på gång...

Flädern blommar än...

Löparnas park...

Även jag rör på mig, om än långsamt...

Jag måste ju hela tiden stanna och titta in i dolda världar...

...och begrunda alla minnen som vita björkstammar kan ge upphov till...

Kretsloppet in action (om än långsamt)...

Blåelden i Beijers...

Var har jag sett såna och vad heter de?

Kaukasisk vingnöt, säger jag och utmanar ödet - har för mig att det står en hel rad av såna vid Lönngården...

Tala om färgklickar!

Damm och backe - oslagbar kombination...

Boken som bygger en jättehydda...

Den är stor och stark, gammal och vältrimmad...

Dammen från andra sidan...

Nu är vi nära inpå det där färgsprakande...

Ja, det är här man spelar in Sommarlov (i år utan publik) - om någon nu skulle ha missat det...

Jag får titta en gång till - hittar nya prylar hela tiden...

Liten dammbild med det lugna gröna i femtio nyanser...

Så ser det alltså ut...

...i själva verkligheten (skuggan har jag inte sett, men han kanske stryker omkring här nånstans)...

Damm från backe...

Café från backe (caféet ska ha öppet varje dag hela sommaren)...

Bilderna från liten promenad i Beijers park söndag 21 juni 2020


3 kommentarer: