onsdag 3 juni 2020

Bulltoftaparken i sommarkväll

...ett besök i den lantliga idyllen
Kvällssol över kossorna i hagen - den lantliga idyllen i Malmö...

När jag gav mig ut var det mulet, men en behaglig sommarkväll...

Bulltoftaparken ligger i en sydvästlig-nordöstlig riktning. Nere i sydväst är det mest folk och flest aktiviteter - rör man sig åt nordöst kommer man snart till den första dammen...

Gässen rör sig över vattnet...

Nere i sydväst är det en hel del folk som grillar, dukar upp på filtar och spelar musik och boll...

Jag cyklar mot nordost i den ljumma kvällen...

Lite kuperad terräng i de här trakterna...

Blomstertid och träd och buskar blommar...

Längst upp i nordöst kan jag blicka ner mot dammen som enligt Google maps har Riseberga Beach...

Nyponrosor och hagtorn blommar runt mig...

För att komma till Riseberga Beach måste man passera över en bro...

Nere vid dammen öppnar sig denna vy västerut...

Följer liten stig i grönskan längs dammens kant...

Utsikt mot vattnet...

Den lilla dammen har en liten ö...

Utsikten från Riseberga Beach där jag pratar med några som grillar korv...

På väg där ifrån...

En sista blick från västra sidan...

Intill dammen finns en stor kohage med kullar...

Jag rör mig nu längs denna hage mot sydväst...

Där har vi ju kossorna och solen har kommit fram och förgyller sommarkvällen...

Jag har kommit fram till bron över Risebergabäcken...

Här rinner den mot sitt utlopp i Sege å...

Vyn på andra sidan bron...

Bron från södra sidan...

Längs ån i den lilla dalgången går vandringsstigar som jag följer en bit...

...innan jag cyklar hemåt genom en liten skog...

Bilderna från en cykeltur i Bulltoftaparken lördag 30 maj 2020


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar