tisdag 9 juli 2019

Friheten vid strandängen

...sommar, sol och salta hav
Där havet möter ängens strand andas jag lättare...

När jag strövar över ängen vaknar min inre vagabond...

...men det är inte fel att vila i trädens skugga...

...och stilla betrakta, låta båtar och tankar passera...

...då kan det hända att man förflyttas till en högre sfär...

...med flyt och vind i seglen...

Sen kan jag återvända till utsikten mot Brantevik...

...och förena mig med blommornas lilla värld på ängen...

Äng, hav och himmel...

Jag drar vidare...

...lämnar den södra sidan...

På norra sidan har ännu en gul blomma tillkommit, en högvuxen ört som kallas för stånds...

Nedanför glittrar havet...

Havet har stigit en aning (sen jag var här senast) - "...admit that the waters around you have grown..." (Dylan), nej, det handlar om naturliga variationer....

Jag sätter mig nära havet på en sten...

...och dricker mitt förmiddagskaffe - Coffee On The Rocks...

Bilderna från en liten utflykt till Simris strandäng söndag 7 juli 2019


2 kommentarer:

  1. jag är inte mkt för att kommentera men ville tacka för alla dina poster har haft stor nytta av dem när jag har gjort utflykter med sommarkortet eller bara läst dem när jag har suttit fast inne i stan

    tänker nu åka till åhus där jag inte har varit sen jag var liten och försöka se lite spår av den gamla staden med utgångspunkt från dina poster

    mvh
    M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din uppskattning! Det gläder mig att du har nytta av min blogg.

      Radera