tisdag 8 januari 2019

Gästis i Staffanstorp

...husmans med det lilla extra
Jag stannade till i Staffanstorp på väg hem från en av mina utflykter - det blev lunch på gästgivaregården och det ångrade jag inte...

Det visade sig vara ett trevligt ställe...

...med välkomnande personal och god stämning...

Till dagens lunch finns det mycket att välja på i olika prisklasser, jag valde Dagens Husman, som var karré med morots- och potatispuré, chili och skysås för 99 kr - mycket vällagat och smakade lite extra...

Utan tvekan ett ställe jag kan tänka mig att återvända till. Dessutom tycker jag det är roligt när jag kan slå ett slag för traditionen med de skånska gästgivaregårdarna - i informationen på hemsidan läser jag att det bedrivits värdshusrörelse i flera hundra år i Staffanstorp. Från och med 1857 har det bedrivits gästgiveriverksamhet på den nuvarande platsen där också skjutsstationen anlades bredvid...


Bilderna från ett besök på Staffanstorps Gästis måndag 7 januari 2019


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar