fredag 1 november 2019

Medan mörkret faller

...i Bäckhalladalen
Dagarna blir kortare och med vintertiden kommer kvällsmörkret tidigare...

Jag cyklar från staden, över Gröstorp mot Bäckhalladalen...

I väster står redan solen lågt...

...och snart syns bara silhuetten av Röda möllan på höjden...

I öster går det ännu att zooma in staden vid havet...

När jag kommer in i skogen är det fortfarande bara ett begynnande dunkel...

...men även i gläntan börjar mörkret falla...

Skogens mystik...

Kärret vätter mot ängarna i väster - här når ännu ljuset fram...

Men länge varar det inte här heller...

Solen har gått ned i väster...

Mot nordväst är kontrasterna mindre och jag kan urskilja den vilande ängen...

Jag vänder om mot kärret...

Ned mot gläntan...

Stilla står höstskogen...

Nu blir det riktigt mörkt, jag leder cykeln på lilla vägen genom skogen...

Nu syns ljuset...

I väster är det flammande rött...

I öster tindrar ljusen...

...välkomnande i den lilla staden...

Bilderna från en cykeltur i skymningen till Bäckhalladalen söndag 27 oktober 2019


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar