tisdag 19 november 2019

Friden i Bäckhalla-dalen

...och utsikten över hav och landskap
Här kan man fylla sina lungor och andas ut med rofylld havsutsikt...

På väg upp genom skogen i den stilla söndagsmorgonen...

Här bjuds på stilleben med stenblock, ljung, björkar och granar...

...och liten damm för fridfull begrundan...

Den här gången besöker jag de norra delarna av reservatet...

Utsikt inåt land över byarnas urgamla utmarker...

Vy mot väster...

Jag vänder mig mot havssidan där vi har den blånande Östersjön på nära håll...

Förr ett stängt militärt område, nu en härlig utsiktsplats...

Sluttningen ned mot kusten...

Lavar och gnistrande sandsten, eller hallasten, som de säger här...

Jag blir lite betagen av den karga skönheten av hallasten, lavar, ljung, enebuskar och hela härligheten...

Den sena höstens skönhet...

Jag slår mig ner för att dricka förmiddagskaffe vid denna lilla "vulkan"...

Sen vänder jag åter, lugnare i sinnet...

...och beger mig hemåt förbi den lilla dammen...

Bilderna från ett besök i Bäckhalladalens naturreservat söndag 17 november 2019


1 kommentar:

  1. Härligt att se.Sittande i Helsingborg njuter jag av dina bilder

    SvaraRadera