söndag 24 februari 2019

På spaning efter våren

...men saknar känslan
Jo, jag vet att den meteorologiska våren är här och visst finns det vårtecken med...

Fredag förmiddag - från Kristianstadsvägen kan jag speja ut mot ett blått hav - en god början...

Solsken vid Åbackarna ger en liten aning om vad som komma skall...

Vid Vitebroar är det några som gäckar vintern...

Från talldungen ser jag solblänk i vattnet...

Vid Vårhallen är det något som påminner om vår - kanske är det ljuset...

En ljus stund...

...men förfärligt kallt...

...i östanvinden från havet...

Men fint ändå...

Utsikten åt norr - även här är det något med ljuset...

I kvällningen går jag över backarna vid Gröstorp...

Visst är det vår på gång, men jag behöver lite högre temperaturer för att elda under vårkänslorna (och värmen är på gång nu!)...

Bilderna från cykeltur och promenad fredag 22 februari 2019


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar