söndag 11 november 2018

Står vi ut med november?

...dag och natt i dimman
Naturen förbereder sig för den stora vilan...

Jag vill inte fly från kretsloppet...

Jag vill fortsätta mina vandringar i det skånska landskapet...

...och njuta av den fantastiska färgskalan...

Kossorna flyr inte...

Nytt liv ska spira...

I livet går det nedför...

...och uppför...

Tidevarv komma och tidevarv försvinna...

Vi är en del i det hela...

...på Österlen och överallt...

...små pållarna i hagen...

Även de döda...

...ska återvända till det eviga kretsloppet...

De sover gott under ogräskullen...

Jag vandrar ut i den rofyllda dimman, det är en tid för kontemplation...

Natten kommer tidigt...

...ljusen tänds vid Tobisviken...

Människor ilar förbi...

Själv står jag kvar som nattens ögon...

Bron över, inte djupa vatten, men väl Tommarpsån…

I en kolonistuga brinner hoppets ljus...

...och någon förbereder den högtid som komma skall...

Det är väl det vi får göra - tända ett ljus i mörkret...

Bilder från vandringar i Simrishamn och Gröstorp november 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar