lördag 13 oktober 2018

Vandring till Kivik

...brittsommarpromenad till äppeltavlan
Så här ser det ut när jag kommer fram till Kiviks hamn och blickar tillbaka...

Min vandring börjar i Vitemölla - här står jag uppe vid marknadsfältet och blickar söderut mot Kivik...

Sen påbörjar jag den härliga vandringen längs stranden i strålande brittsommarsol...

Nu har jag kommit fram till den lilla udden vid Ålfiskaren...

...och kan blicka vidare söderöver...

Klockstapeln vid kapellet och i bakgrunden höjden med marknadsfältet...

Havet ligger fint...

...här invid Tittutvägen, där träden får allt mera av vackra höstfärger...

Några rejäla klippblock ligger utplacerade...

...som de naturens konstverk de är...

I repris med annan förgrund...

Hamnen i Kivik framträder tydligare...

Svanparet håller sig sida vid sida i födosökandet...

Äldre fiskarehus…

...vid Tittutvägen...

...där jag hela tiden tittar ut...

...mellan buskar och träd...

Brittsommarväder...

...och höstfärgsexplosion...

...är en passande kombination...

Vi är i hamn...

...kan blicka tillbaka...

...och gå framåt (äppelveckorna varar till och med 14 okt)...

...mot årets äppeltavla - ett konstverk av närmare 40 000 äpplen...

Titeln på årets tavla är "Hjärtat i äppelriket" och motivet är Nationalparken Stenshuvud och Hanöbukten - den är gjord av konstnären Emma Karp Lundström...

Den tilldrar sig fortfarande stort intresse och många vill ha den på bild...

Bilderna från en vandring från Vitemölla till Kivik fredag 12 oktober 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar