tisdag 23 oktober 2018

Hösten i Simrishamn

...de vackra färgernas tid
Det går fort nu, de här bladen har redan fallit sen jag tog bilden för inte så många dagar sen...

Infarten Kristianstadsvägen...

Kyrktornet mitt i höstfägring...

En trädgård nära sjukhuset...

Höstlig vägg vid Ågatan...

Bro över Tommarpsån…

Västra Åbackarna…

Tillbakablick på cykel- och gångbanan till Gröstorp…

En nästan bilfri Stora Norregata...

...där de gamla och typiska Simrishamnshusen står - lika vackra alla årstider...

Brunnsparken: Lövens oundvikliga fall...

Utsikt över Norra koloniområdet mot havet...

Promenaden uppe på Åbackarna…

Vite broar...

Stigen längs ån nedanför backarna...

Trappa upp...

...men jag håller mig här nere...

Liten bro över ån...

Höstlig vy från kolonier och i bakgrunden åbackarna...

Höstens fantastiska astrar...

Konstnären Henry Maynes ateljé, nu koloniföreningens lokal...

Vy söderut Tobisvik…

Jag går hemåt och tänker att än har vi några dagar att njuta av höstens härliga färger (sen får vi hitta andra ljus i mörkret)...

Bilderna från vandringar i Simrishamn under dagar i oktober 2018

Se även Skånska Resor: Rosor i oktober


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar