lördag 15 september 2018

Det fantastiska Grönet

...den natursköna kusten vid Brantevik
Strandängar, klippor och stor biologisk mångfald - ett stycke omistlig natur...

Jag vandrar längs stranden söder om hamnen i Brantevik - här blick tillbaka mot hamnen...

Utanför passerar en segelbåt genom solglittret...

Jag rör mig söderut in på naturområdet Grönet…

...där hästarna betar fridfullt...

...blåklockorna ringer om sommaren som varar än...

...där blåelden glöder fortfarande...

...kungsljusen slår ut...

...och allehanda bär mognar på buskarna...

Över hela härligheten lyser solen vänligt...

Sensommarens prunkande prakt...

Den klippiga strandens variationer upphör aldrig att fascinera...

Strandvy tillbaka mot norr..

En häst som är nyfiken på havsvattnet...

...och Östersjön ligger vacker...

Rofyllda vyer mot havet...

Jag inträder i nästa hage längre söderut...

...där man kan vandra längs en grön trädgata...

...och få glimtar av havet på vänster sida...

Jag tar mig genom snåren...

...för att blicka bort mot nästa lilla fiskeläge, nämligen Gislövshammar…

Jag äter min matsäck med denna havsutsikt...

...och återvänder till hästhagen där hela gänget nu förflyttar sig söderöver...

"Hästar vid havet" - kallar jag denna...

Jag vilar en stund i dessa vyer...

...och drömmer sensommarens ljuva drömmar...

...innan jag säger farväl till Grönet för den här gången...

Bilderna från en utflykt till Grönet torsdag 13 september 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar