lördag 17 mars 2018

Östersjön suger

...och vintern i dödsryckningar
Bäst att förtydliga, jag är så gammal så att när jag säger att "sjön suger" så är det nåt trevligt, nåt positivt...

Man blir hungrig på sjön, ja, jag blev till och med hungrig bara av att titta på den vid Tobisvik i Simrishamn nu i kväll...

Jag gillar också de is-skulpturer som byggs upp av havet och vinden...

...och i kväll fick vi till och med några solglimtar som förgyllde det hela

Det är mäktigt och fascinerande...

Havet visar sina krafter vid hamninloppet...

Trots det tror jag att det vi ser nu är kulmen på vintervädret...

Kylan och den hårda vinden kommer att klinga av...

Inne i hamnen är det något lugnare...

...och längs Tommarpsån föredrar en del fåglar att hållas. Som sagt, vintern har sin tjusning, men nu är man redo för våren...

Bilderna från en havspromenad i Simrishamn lördag 17 mars 2018


Bloggar om vinter, natur,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar