tisdag 2 mars 2021

Ales stenar i vårljus

...de magiska stenarna mellan himmel och hav

Jag besökte Ales stenar lördagen den 27 februari 2021...

Ett underbart vårväder med sol från molnfri himmel...

Den mäktiga stävstenen i nordväst...

Det kraftiga motljuset...

...bjöd på tillfällen till sådana här bilder...

Havsutsikten är hänförande uppe på åsen...

Mycket folk var i rörelse denna lördag förmiddag...

Både unga och äldre fascineras av de magiska stenarna...

Detta är en plats som berör sinnena...

...och stimulerar fantasin...

En plats att återvända till...

Jag tog cykeln på pågatåget till Köpingebro. Där ifrån cyklade jag först ner till Kabusakorset och sen längs kustvägen ut till Kåseberga. En sträcka på ca 11 km som jag avverkade på mindre än en timme i sakta mak. Jag hade egen matsäck med, restaurang och rökeri öppnar 10 mars.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar