måndag 11 februari 2019

Åter till Vårhallen

...ett kärt återseende
En favorit, men jag har inte varit här sen november, kom jag på...

Minns sensommaren här och sommarens hetta då jag drack coffee on the rocks i en klippas svalkande skugga...

Denna söndag i regnig februari fyller jag åter kaffe på en termos...

...för att återse min kära...

...min fasta klippa i tillvaron...

...naturens oordnade...

...bokhylla i sten (eller stentavlor som man inte vill tappa på tån)...

Stiger upp ur havet - klädd i sjögräs och i tång...

Klyftan...

Du vita, oskuldsfulla, men vad har du inte bevittnat under årtusenden...

Stenbeströdda norra sidan - pärlfiskarens hus står kvar...

Min kaffehylla där jag fann skugga och svalkande bris från havet...

Nu hör jag att det är ingen årstid alls för tillfället - klippblocken kvittar det lika...

Stigen upp mot talldungen...

Vy mot udden Knäcken på norra sidan...

Ålaboden minner om flydda tider...

Ekan och kåsen...

Naturlig rabatt...

Molnen tunnar ut tillfälligt...

...och bjuder på motljus och glitter i Tobisvikens vatten...

Bilderna från ett besök vid Vårhallen norr om Simrishamn söndag 10 februari 2019


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar