tisdag 21 juli 2020

Stockrosorna på Kirseberg

...blomsterfröjd i sommarkväll
Rena blomsterfesten på Norra Bulltoftavägen...

Jag går ut i sommarkvällen i grannskapet...

En blick upp i Kirsebergsgatan...

Dessa förföriska stockrosor gör mig vimmelkantig...

De vackra små gatuhusen...

En annorlunda stockros...

Jag tröttnar aldrig på att beundra dem...

Underbara skapelser...

Nu är jag ute på Norra Bulltoftavägen - det handlar också om husväggar, dörrar, färger och atmosfär...

Och se så många knoppar som återstår, det kommer alltså att pågå ett tag till...

Vilken syn!

Någon glädjedödare kanske säger "har man sett en, har man sett alla" - men, nej, nej, icke...

Jag svänger in på Källargatan...

De är alla unika och fantastiska...

Vit/ljusgul mot blågrönt plank...

Rosalila mot rött plank...

Sandgatan i sin prakt...

Fin komposition...

Imponerande...

...och blåregnet är inne på en andra blomning...

Finstämd kombination på Kejsargatan...

Och vid det blå huset på hörnan mot Korngatan...

Färgrik mångfald vid torget...

Magnifikt på Torngatan...

Detaljstudie på motsatta sidan. Vilken promenad, upprymd går jag hemåt...

Bilderna från promenad i gamla Kirsebergsstaden i Malmö lördag 18 juli 2020


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar