fredag 17 maj 2019

En dag i solen

...vid havet i öster
Vårhallen är som ny och nyss uppstigen ur havet...

...som jag aldrig sett den förut...

Även pärlfiskarens hus framstår i ny dager...

Någon lärde mig nyligen att dessa underbara blommor heter trift (eller strandtrift)...

Nu ser jag dem överallt...

Vårhallen avtecknar sig mot silverglans...

Sommarens färger är på gång...

Trift visar vägen...

...hela vägen ut...

...mot min speciella plats...

...min kaffeklippa där jag dricker Coffee on the Rocks...

Vyn norrut...

På väg över till södra sidan...

Silverhavet lockar...

Här känner jag friden sänka sig över mitt inre...

Trift is all over the place...

Utsikten söderut...

Solljus och trift gör skillnad...

En syn för gudar...

Fler som vill föreviga dessa ögonblick...

Tobisviken...

Vy från talldungen...

Dags att återvända till staden och ta del av lunchutbudet...

Bilderna från en liten cykeltur till Vårhallen onsdag 15 maj 2019. Efter lunch fortsatte jag söderut längs kusten. Återkommer om detta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar