tisdag 4 oktober 2016

Utflykter till Skånes fyra hörn

...små resor under sommarens andra halva
Resan till Hovs hallar var en höjdpunkt - se hela bildreportaget här.

Samma dag hann jag faktiskt med ett besök i Norrvikens trädgårdar. Bilderna där ifrån kan du se här.

Sen var det dags för Malmöfestivalen. Resultatet av en dags vandringar på denna tillställning kan du se här.

Jag höll mig kvar i Malmö ett tag och ångrade inte att jag tog mig tid att besöka Katrinetorp. Reportaget där ifrån kan du ta del av här.

Reslusten gick dock inte att tygla och nästa färd gick till Ängelholm. Reportaget från denna vackra stad kan du se här.

När jag var i de trakterna passade jag på att göra en färd på Rönne å - den skånska Amazonfloden. Se bilderna här.

Där efter var det dags för en liten sensommarsemester i sydöst. På bild ser vi solnedgång från Löderups strandbad med Kåsebergaåsen i bakgrunden. Se hela reportaget här.

Nästa färd gick till nordöstra hörnet av Skåne och Kristianstads största besöksmål. Se bilderna här.

Så var det åter tid att hålla sig i hemtrakterna ett tag. Pildammsparken blev ett kärt återseende. Se bilderna från denna speciella park här.

Jag tog tillfället att besöka ett relativt okänt naturområde i Malmö, nämligen Spillepengen. Se denna rapport från en soptipp här.

Se också reportage om fler Skåneresor tidigare under sommaren:



Bloggar om resor, skåne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar