fredag 7 oktober 2016

Svarttallarna i Beijerspark

...när solen bröt igenom gråvädret
En söndag i slutet av januari 2015 gjorde jag en utflykt till Beijers park i stadsdelen Kirseberg i Malmö och fick en härlig upplevelse.

När jag anlände på förmiddagen var det fortfarande gråväder...

...vilket inte hindrade änder och andra fåglar från att ta del av vad dammen hade att erbjuda.

Lite snö låg kvar så barnen kunde få en söndag i backen

Själv förirrade jag mig in i den trolska stämningen bland björkar...

...och i den mörka talldungen med drygt tjugo svarttallar

Då kommer solen som jag längtat efter...

Jag går ut i ljuset för att titta på de imponerande gröna barren...

...och de mäktiga stammarna

De fullt uppväxta svarttallarna ger ett mäktigt intryck

Ytterligare en stunds njutning av grönska i solsken...

...innan jag drar vidare.

Bilderna från en utflykt till Beijers park i januari 2015

Den virtuella floran: Svarttall



Bloggar om natur, malmö


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar