söndag 25 november 2018

Bäckhalladalen i november

...med fantastiska färger
En disig, grå och blöt novemberdag, men Bäckhalladalen lyser upp...

Jag hinner inte så många steg in i skogen innan jag hejdas...

...av hur naturen här ständigt framträder i nya skepnader...

Det är också markant hur fönsterlaven står ut och lyser upp...

Tickor på trädstammar har också en viktig roll...

Än komponeras bilder av höstens kvardröjande mogna och kraftfulla färger...

Det är också en slags trollskog, här är det aldrig långt till de stora stenblocken (som ibland kan förvandla sig till märkliga varelser)…

Näckrosdammen antar allt mera av de vackra rödbruna höstfärgerna...

Orange är också gångbart...

Blåbärsriset hänger med...

Här har vi ju en fantastisk färgskala...

Fönsterlaven är en typ av renlav som finns i hela landet...

Stigen för mig vidare - jag har för länge sen glömt att det är grått, kallt och disigt...

Inne i gläntan har det också förändrats...

Hösten är så långt framskriden den kan bli...

Även här lyser marken vit, inte av snö, men väl fönsterlav - också det som dekorerat för jul...

Tillbakablick på gläntan...

Liten spaning ut över betesmarkerna...

Det lilla kärret förändras under årets gång - ännu en fantastisk färgkombination...

Vandringen går vidare...

Nedför kullar...

...och uppför trappor...

Björkar och granar...

Stigen ned mot...

...gläntan mitt inne i Bäckhalladalen…

I den lilla världen...

Vägen mot Gröstorp…

Jag fortsätter genom den lilla ravinen...

...passerar stenbrottet...

...och slår en sista blick tillbaka mot Bäckhalladalens höstliga final...

Bilderna från en liten utflykt till Bäckhalladalen söndag 25 november 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar