tisdag 1 september 2020

Dahlia-festival

...ögonfröjd i Slottsträdgården
När jag besökte Slottsträdgården tisdag 25 augusti var Dahlia-festivalen igång...

Jag kommer genom Kungsparken och stannar till i kanalkröken för att beundra de mäktiga sumpcypresserna...

Vid gjutjärnfontänen möts jag av blomsterfägring...

Fastnar för en grupp tallar med imponerande stammar...

Framme i Slottsträdgården...

...där jag får syn på de inbjudande dahliorna...

Det handlar om en imponerande mångfald...

...av sköna sorter...

...med stor variationsrikedom...

...allehanda former...

...och stor färgrikedom...

En imponerande samling...

...av mycket njutbara blommor...

Kanske var dessa en favorit, men svårt att välja...

En titt in i några tematrädgårdar...

...där jag fastnar för några...

...skönheter...

...och speciella blommor...

Möllan finns alltid i bakgrunden...

Passerar förbi den nu...

...och tar vägen genom Slottsparken tillbaka...

Bilderna från en utflykt till Slottsträdgården tisdag 25 augusti 2020


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar