söndag 3 december 2017

Julmarknaden på Skillinge

...design, hantverk och lokalproducerad mat
Det blev julmys när Skillinge Teater bjöd in till julmarknad på lördagen - många säljare och många besökare...

Själv tog jag bussen till Skillinge och blev genast upplyst om vilken väg jag skulle ta...

Redan långt ner i Möllevångsgatan förstår man att det är nåt på gång...

Det börjar bli trångt mellan bilarna...

Kommersen är igång...

Det finns mycket att titta på här...

Hattar och mössor...

Ett och annat för yngre...

Utbud för kosthållet...

...mera åt det hållet...

Mycket med fägring för ögat...

...och bivaxsalva

Nu är det dags för fika och jag drar mig mot caféet...

...där personalen hålls sysselsatt...

Här kan man slå sig ner...

...njuta en kopp kaffe...

...och lyssna till den musikaliska underhållningen

Det går också an att värma sig ute på gården...

Jag ger mig in i nästa byggnad - här har vi ålen...

...och laxen

Fler färgrika saker för damerna...

Smycken av allehanda slag...

Saker till julpyntet...

Blommor för den stundande högtiden...

Mera pynt...

...och julgransaker...

Även sådant man kan pynta sig själv med...

En viss trängsel kan märkas i salongen...

När jag kommer ut tycker jag mig märka att tillströmningen har ökat...

Här några tips på ytterligare julmarknader, jularrangemang och julbord i Skåne:




Bilderna ovan från ett besök på Skillinge Teaters julmarknad lördag 2 december 2017. Naturligtvis visar mina bilder bara en del av utbudet på marknaden.

Se också Skånska Resors bildreportage från fiskeläget Skillinge:



Bloggar om jul, kultur,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar