lördag 12 november 2016

En höstlig strandpromenad

...vid gamla Svimraros
Grå novemberskyar hindrade mig inte från att komma ut i naturen. Dessutom fanns det strimmor av ljus vid horisonten. Jag rörde mig i trakterna där det gamla Svimraros en gång var beläget...

Simrishamn mitt på dagen på tisdagen. Svimraros var det första namnet på den vikingatida bebyggelse som växte fram vid Tommarpsåns mynning och som sen skulle utvecklas till staden Simrishamn.

Lite kylslaget var det (innan jag fick upp ångan på promenaden) och prognosen sa risk för snöbyar

Jag drar mig mot de norra delarna av staden...

...och följer Stora Norregatan

Badhytterna står tomma vid Tobisviksbadet

Utsikt från talldungen vid Tobisvik

Jag följer stigen längs Tommarpsån fram till Vite broar

Jag fortsätter norrut och går ut vid havet vid Vårhallarna

Utsikt från Vårhallarna norrut

På något sätt hittade jag tillbaka till mitt eget inre lugn vid den här platsen

En rogivande plats

Dags att börja tänka på promenaden tillbaka...

...som nu är påbörjad här längs stranden där man skådar Simrishamn i bakgrunden

Sen blir det eftermiddagsfika på Thulins Konditori

Bilderna från en utflykt till Simrishamn tisdag 8 nov 2016



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar